Бердичівська МГО інвалідів візочників СТИМУЛ

Субота, 19.01.2019, 07:05

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Реєстрація | Вхід

Головна » 2012 » Січень » 22 » УРЯД ПЛАНУЄ ПОЗБАВИТИ ГРОМАДЯН ПРАВА НА ПІЛЬГИ!
18:31
УРЯД ПЛАНУЄ ПОЗБАВИТИ ГРОМАДЯН ПРАВА НА ПІЛЬГИ!
Під впливом Європейського суду з прав людини Мін’юст уже розробив і подав до парламенту законопроект, який гарантуватиме виконання рішень судів. Таким чином, громадяни зможуть значно простіше отримати від держави передбачені законом кошти. Водночас проект передбачає, що розмір соцвиплат визначатиметься не законами, а рішеннями Кабміну. Тож цілком можливо, що громадяни хоч і одержуватимуть гроші, але значно менші, ніж передбачено сьогодні.

Зареєстрований урядом законопроект № 7562 «Про гарантії держави щодо виконання рішень суду» є нічим іншим, як механізмом для обмеження та скасування існуючих соціальних гарантій громадян.

Проектом пропонується внести зміни до 17 законів України, в результаті яких Кабінет Міністрів отримує право в ручному режимі визначати порядок і розмір соціальних виплат в кожному році з урахуванням реальних фінансових можливостей держави, що на даний момент призначаються законами. На практиці це означатиме щорічне скорочення соціальних гарантій під впливом дефіциту бюджетних коштів.

Рівень соціальних гарантій, відповідно до статті 92 Конституції, визначається виключно законами, а їх ручне регулювання урядом є неприпустимим в правовій державі. Стаття 21 Конституції передбачає, що «права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними». Наведене положення слід розуміти як принцип універсальної невідчужуваності прав і свобод, коли кожна людина не може бути позбавлена своїх прав будь-яким актом держави. Згідно з ч. 2 ст. 22 Основного закону «при прийнятті нових або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

Вже не один рік поспіль в українських судах ідуть численні судові процеси за позовами літніх людей до держави. Мається на увазі боротьба соціально незахищеної верстви населення, яка підпадає під дію Закону України «Про соціальний захист дітей війни», тобто дітей війни проти держави.

Згідно із Законом до дітей війни відносяться особи, які є громадянами України та яким на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Статтею 6 Закону (починаючи з 22 травня 2008 року) передбачено право дітей війни на соціальну допомогу у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

На сьогодні це 229 грн. 20 коп. замість 49 грн. 80 коп., які виплачуються по факту щомісячно. Тобто держава виплачує по факту в 4,5 рази менше соціальної допомоги дітям війни ніж повинна.

Нажаль, так вже сталося, що домогтися справедливості і відновити свої права, в даному випадку зобов’язати державу виконувати взяті на себе зобов’язання, можна лише, подавши відповідну заяву до суду.

Ті громадяни, які звертаються до суду з приводу перерахунку надбавки до пенсій як дитині війни, отримують позитивні рішення судів. Пенсійний фонд зобов’язують провести перерахунки та чи всі пенсіонери задоволені цими рішеннями?

Як показала практика розгляду судами заяв дітей війни, далеко не всім пенсіонерам суди виносять рішення щодо проведення перерахунку пенсій за весь період недоплат з боку держави (з 22 травня 2008 року).

Дивно, чи то через небажання суддів встановлювати дійсну суть проблеми при цьому об’єктивно та неупереджено виносити відповідні рішення, чи то через недостатню кваліфікацію, пере завантаженість суддів, що не дозволяє їм відкрити нарешті очі і побачити прогалини в своїх рішеннях, чи то через адміністративний тиск з боку органів державної влади щодо даної категорії спорів, та різні судді в різних судах виносять рішення протилежні один одному в частині строків перерахунку пенсії.

Тобто, те, що права громадян порушуються, згодні всі судді без виключення, а ось з приводу періоду проведення перерахунку (чи то за весь період починаючи з 2008 року незалежно від звернення до суду, чи то за останні шість місяців, що передують зверненню до суду) то тут як виявилося, думки розійшлися. Як то кажуть, кому як поталанило. Хто на якого суддю натрапив.

З приводу строків щодо перерахунку пенсій дітям війни власну думку висловив директор Юридичної регіональної колегії Олександр Головко.

Судді, при застосуванні строків щодо винесення рішень за позовами дітей війни, які до серпня 2010 року обчислювалися одним роком, а після серпня 2010 року (що пов’язане зі змінами в законодавстві) шістьма місяцями, керуються нормою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ).

Я абсолютно переконаний в тому, що до даної категорії спорів шестимісячний строк не може застосовуватися з кількох причин.

По-перше, Конституція України є основним і найвищим законодавчим актом в країні норми якої є нормами прямої дії. Згідно з ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед громадянином за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Згідно зі ст. 8 Конституції в Україні визнається і діє принцип верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Норми статей 22, 64 Конституції України чітко визначають заборону звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод при прийнятті нових законів або змін до нових законів, права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Таким чином, суди зобов’язані були застосувати пряму норму ст. 3 Конституції України і поновити гарантоване їм державною право починаючи з 2008 року незалежно від звернення з позовом до суду.

По-друге, згідно з ч. 2 ст. 99 КАСУ шестимісячний строк застосовується якщо не встановлено інше. Тобто, суддя при прийнятті рішення щодо застосування шестимісячного строку повинен спочатку переконатися, чи не «встановлено інше», а вже потім застосовувати строк у шість місяців.

Це «інше», встановлено ст. 8 та 29 ратифікованої в Україні Загальної декларації прав людини, яка є частиною національного законодавства. Згідно з якими визначено, що кожна людина має право на ефективне поновлення у правах компетентними національними судами в разі порушення її основних прав, наданих їй Конституцією або законом. При здійсненні своїх прав і свобод кожна людина повинна зазнавати тільки таких обмежень, які встановлені законом виключно з метою забезпечення належного визнання і поваги прав і свобод інших та забезпечення справедливих вимог моралі, громадського порядку і загального добробуту в демократичному суспільстві.

Дана норма декларації є показовою щодо даної категорії спорів. Оскільки чітко відображає, як держава, в тому числі і судова гілка влади захищає права своїх громадян. Зокрема, дитина війни при поданні позовної заяви про перерахунок пенсії обмежує при цьому повагу, права і свободи інших? Ні. Така людина намагається домогтися справедливості? Так.

Тоді хто ж наділив наших суддів правом на власний розсуд управляти долями похилих людей, пенсіонерів? Такого ганебного явища не повинно бути в демократичному суспільстві. Я більш ніж впевнений в тому, що при першому ж розгляді подібної справи в Європейському суді з прав людини громадянин, права якого порушено, зможе домогтися справедливості і зобов’язати державу виконати свій прямий обов’язок.

З повним текстом статті можна ознайомитися на сайті Юридичної регіональної колегії (http://legal-collegium.com.ua/dity-viyny.html)
Переглядів: 510 | Додав: Irina | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Увійти

Меню сайту

Пошук

Календар

«  Січень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Опитування

Ваша оцінка нового дизайну сайту

Всього відповідей: 1

Відправка СМС

Друзі сайту

Статистика